|
Pripojenie na Internet cez NAPRI s.r.o., nastavenia
Otázka |  | Čo potrebujem na pripojenie k Internetu a čo to obnáša? |
Na to, aby ste sa úspešne mohli pripojiť, potrebujete:
- počítač s operačným systémom, schopný pripojenia na Internet (napr. bežné PC alebo prenosný počítač s operačným systémom Windows, BSD, Linux, vreckový počítač PSION a podobne)
- modem, ak sa plánujete pripojiť pomocou klasickej telefónnej linky. Odporúčame modemy s prenosovou rýchlosťou 33.600 a 56.000 bps a samozrejme Vám môžeme kvalitný modem predať, ak ho ešte nevlastníte. Toto je najčastejší spôsob pripojenia pre fyzické osoby a malé firmy.
- v prípade pripojenia pevnou linkou synchrónny modem (toto riešenie je vhodné pre stredné a veľké firmy). Takýto modem môžeme podľa dohody pri uzatváraní zmluvy zapožičať.
- Ak chcete byť v pohybe a pripájať sa do Internetu prostredníctvom mobilného telefónu, potrebujete mobilný telefón s možnosťou dátových prenosov (treba sa pýtať predajcu mobilných telefónov).
- Uzatvoriť zmluvu o poskytovaní prístupu na Internet.
Informácie Vám radi poskytneme na našich adresách, telefonicky alebo e-mailom.
Otázka |  | Čo treba nastaviť pre pripojenie? |
Vo všeobecnosti nasledovné informácie:
Otázka |  | Aké sú telefónne čísla na pripojenie na Internet cez NAPRI s.r.o.? |
V Bratislavskom a Košickom kraji je to 01980, v prípade volania z iných lokalít je možné použiť číslo 02/49202070, 055/7999430, prípadne zo zahraničia +421 2 49202070. O aktuálnej tarifikácii zvýhodneného čísla 01980 sa môžete dočítať na stránkach ST.
Otázka |  | Ako nastaviť pripojenie vo Windows? |
(táto odpoveď zatiaľ nie je spracovaná)
Otázka |  | Ako nastaviť pripojenie v Linuxe? |
(táto odpoveď zatiaľ nie je spracovaná)
Otázka |  | Ide mi to strašne pomaly. Pripojím sa vždy len rýchlosťou okolo 14 kbps. |
Pravdepodobne máte vašu telefónnu linku zaradenú do PCM - čo je technológia, umožňujúca prenos viacerých telefónnych hovorov po jednom vedení, za cenu zníženia kvality prenosu. Pre bežný telefonický hovor je kvalita postačujúca, avšak pre pripojenie modemom už nestačí. Požiadajte telekomunikácie o vyradenie z PCM.
Elektronická pošta
Otázka |  | Na čo slúži SMTP server a POP3 server? |
SMTP server Vám slúži na odosielanie pošty. Keď napíšete e-mail, Váš počítač sa pripojí na SMTP server a odovzdá mu ho. SMTP server správu odošle na cieľovú adresu, alebo, v prípade dočasných problémov na prenosovej ceste alebo u príjemcu, sa pokúša správu odoslať neskôr. Keď niekto pošle e-mail Vám, je tento uložený do Vašej poštovej schránky. Keď sa pripojíte na Internet, pomocou POP3 servera si z tejto schránky môžete správy vyzdvihnúť na svoj počítač. Adresa SMTP aj POP3 servera je cherry.napri.sk.
Otázka |  | Poštový klient |
Poštový klient je program, pomocou ktorého pracujete s elektronickou poštou. Treba mu preto nastaviť adresu servera pre odosielanie pošty (SMTP servera, cherry.napri.sk), adresu servera pre prichádzajúcu poštu (POP3 server, cherry.napri.sk) a prihlasovacie meno a heslo na Vašu poštovú schránku na tomto serveri. Ak Vaša e-mailová adresa je je niekto@napri.sk, potom ako názov schránky uvediete niekto.
Najbežnejšie používaný poštový klient je Outlook Expres. V ňom si uvedené informácie môžete zadať nasledovne: (táto odpoveď zatiaľ nie je spracovaná)
Otázka |  | Môžem k pošte pristupovať aj inak? Ako sa ku svojim e-mailom dostanem na služobnej ceste, od známeho, ...? |
Na prístup ku svojej schránke môžete použiť aj WWW rozhranie na adrese http://www.napri.sk/imp/. Takto môžete k svojej schránke pristupovať z ktorejkoľvek internetovej kaviarne, musíte si však pamätať svoje prístupové heslo. Pre Vašu bezpečnosť sa nikdy nezabudnite po ukončení práce odhlásiť.
Otázka |  | Sťahujem poštu, trvá to veľmi dlho a vždy mi prichádza ten istý e-mail. |
V schránke máte veľké množstvo správ, alebo veľmi dlhú správu. To vysvetľuje, že sťahovanie prebieha pomaly. V prípade, že ho prerušíte pred stianutím všetkých správ, poštový server POP3 nemá istotu, že Váš počítač úspešne uložil správy, preto ich ponechá vo Vašej poštovej schránke. Správy sú pri použití POP3 protokolu vymazané zo servera až po ukončení celého prenosu. Toto vysvetľuje, že sa Vám opakovane stiahne prvý e-mail (alebo prvých niekoľko e-mailov). Najjednoduchším riešením je prístup cez WWW rozhranie.
WWW stránky
Otázka |  | Chcem zverejniť vlastnú WWW stránku. Ako na to? |
Ako náš zákazník máte nárok na umiestnenie WWW stránky. Táto bude prístupná na adrese http://www.napri.sk/web/meno, kde meno je Vaše prihlasovacie meno. Stránku vytvoríte v ľubovoľnom programe na tvorbu stránok, skomprimujete niektorým z programov zip, winzip, rar, tar+gzip alebo bzip2, arj a pod. a zašlete e-mailom na adresu web@napri.sk. Do 2 pracovných dní bude umiestnená. Odporúčame pri vytváraní dbať na to, aby odkazy na súbory boli rovnaké, ako názvy súborov (teda ak názov súboru je subor.htm malými písmenami, aj odkaz musí smerovať na subor.htm, nie na Subor.htm, Subor.HTM a podobne).
Otázka |  | Čo urobiť, ak chcem mať adresu stránky v tvare www.vašafirma.sk? |
Je potrebné podať si žiadosť o zriadenie domény. So žiadosťou nám dodáte informácie o kontaktnej osobe a prípadné doplňujúce informácie o Vašej firme, ktoré sú potrebné pre zriadenie domény a my sa postaráme o všetko ostatné. Názvy zodpovedajúcich služieb v našom cenníku sú Virtuálny WWW server (aby náš WWW server odpovedal na adrese www.vašafirma.sk) a Domény a beh DNS (aby doména vašafirma.sk existovala).
Otázka |  | Nevyhovuje mi takýto spôsob aktualizácie, čo ďalej? |
Je možné priobjednať si službu FTP prístup k WWW, čo Vám umožní umiestňovať stránky priamo z Vášho počítača, kedykoľvek budete chcieť. Túto službu oceníte, ak stránky aktualizujete viac ako 2 krát do mesiaca, alebo potrebujete okamžitú aktualizáciu Vašej stránky.
Rôzne pojmy
Otázka |  | Čo je to dial-up pripojenie? |
(táto odpoveď zatiaľ nie je spracovaná)
|
|